ساختار داخلی لنگه درب چوبی

تشریح کلاف و ساختار داخلی لنگه درب های چوبی

بیشتر لنگه درب های داخلی ساختمان که معمولا از جنس چوب می باشد معمولا دارای یک فریم چوبی می باشد که دور تا دور لنگه درب توسط چسب چوب و منگنه به هم متصل شده است و تقویت کننده هایی شبیه پل در وسط لنگه درب دو ستون را به هم پیوند داده است و فضای خالی این فریم توسط مقوای مشبکی که “هانیکام” گفته می شود گسترده شده است تا فشار وارد شده روی لنگه درب باعث تاب برداشتن یا آسیب به رویه نازکی که روی لنگه درب کشیده می شود وارد نیاورد. (تصویر 1)

کلاف درب چوبی
ساختار داخلی کلاف لنگه درب چوبی

معمولا برای کاهش هزینه های تولید برخی تولید کنندگان درب از فریم چوبی نا مرغوب استفاده میکنند و بعضا داخل لنگه درب از این شبکه مقوایی استفاده نمیکنند.

بصورت استاندارد باید در مقاطع از تقویت کننده هایی برای استحکام لنگه درب نیز استفاده شود از جمله گوشه های لنگه درب، محل قرار گیری و نصب لولا و همچنین قسمت میانی لنگه درب که قفل و دستگیره در آن قسمت نصب می گردد چرا که فشار های وارده به این قسمت ها بیشتر از سایر نقاط می باشد و توجه به این نکته طول عمر درب استفاده شده را افزایش خواهد داد.

روکش درب معمولا از جنس HDF طرح دار و یا ساده می باشد که با چسب چوب و با دستگاه پرس گرم در کارخانه روی فریم ساخته شده می چسبانند و پس از پرداخت آماده برای رنگ کاری می باشد. رویه های درب HDF معمولا بصورت خام دارای آستر سفید رنگی می باشند و آماده برای رنگ کاری می باشد و پس از رنگ و پولیش کاری طرح چوب روی لنگه به خوبی جلوگر خواهد شد.

برخلاف درب های ضد سرقت لنگه درب های داخلی چوبی بدون یراق آلات و همچنین بدون چهارچوب قیمت داده می شود و در صورت درخواست مشتری یراق آلات روی لنگه درب نصب می شود. و معمولا در نصب درب های داخلی ابتدا چهارچوب درب در محل کار نصب می شود و پس از اندازه گیری لنگه درب ساخته می شود و به محل پروژه ارسال میگردد و توسط یک نصاب روی چهارچوب نصب می شود.

برخی لنگه های درب بنا به سفارش مشتری شیشه خور می باشد که به نسبت لنگه درب های معمولی کار فنی بیشتری را طلب میکند و به نسبت گرانتر از لنگه درب های معمولی می باشد و این نوع درب ها برای اتاق نشیمن و یا درب به سمت بالکن و یا حیاط مناسب می باشد و در جاهایی که نور گیری لازم می باشد از این نوع درب ها استفاده می شود.

 

 

پیمایش به بالا