دستگیره درب ضدحریق – پنیک بار آنتی پانیک

دستگیره پانیک بار مناسب برای درب ضد حریق و درب خروج اضطراری – دستگیره ضربه ای درب

بصورت استاندارد درب های ضد حریق می بایست از دستگیره های مخصوص به خود در سمت داخل استفاده کنند و دستگیره معمولی مناسب درب خروج اضطراری نیست. این دستگیره ها با نام “پانیک” یا دستگیره “پانیک بار” معروف است و عملکرد آن توسط فشار یا ضربه روی اهرم دستگیره که معمولا طول لنگه درب می باشد عمل می کند.

ضربه ای بودن آن و بزرگ بودن آن بخاطر استفاده آسان در مواقع اضطراری و استرس زا بودن آن و همچنین در صورت داغ شدن دستگیره با پا یا هر ضربه ای این دستگیره عمل نماید.

معمولا درب های ضد حریق سمت بیرون خود هیچ گونه دستگیره ای نباید داشته باشند تا تردد از سمت بیرون ساختمان و پله فرار به داخل ممکن نباشد ولی معمولا دستگیره های درب ضد حریق امکان نصب دستگیره یا سیلندر قفل مخصوص خود را دارند که امکان بازشدن آن از طریق کلید از بیرون فراهم شود.

همچنین این دستگیره ها دارای زبانه چرخشی می باشد که برای استفاده در انواع درب های چپ باز شو وراست بازشو قابل استفاده می باشد.

نمونه دستگیره استاندارد درب ضد حریق
دستگیره ضربه ای درب ضد حریق

البته مدل های پیشرفته تر این دستگیره ها که تماما الکترونیکی می باشد در کشور های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد بدین ترتیب که دارای سنسور حسگر حرکت روی آن بوده و متصل به جک بازوی هیدرولیکی درب که در بالای درب نصب می شود و حمل باز و بستن اتوماتیک درب را بر عهده دارد متصل میگردد و در مواقع خروج اضطراری از طریق تشخیص الکترونیکی درب باز و بسته می شود.

دستگیره های درب ضد حریق – پانیک بار و ضربه ای در دو طرح زیر قابل سفارش می باشد

برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش در ارتباط باشید.

دستگیره برای درب ضد حریق
دستگیره پنیک بار
دستگیره و یراق آلات درب ضد حریق
دستگیره درب خروج اضطراری
پیمایش به بالا