شش توصیه مهم برای آشپزخانه های اوپن

اگر آشپزخانه اُپن دارید، باید هنگام چیدمان و مرتب کردن وسایل آن به برخی نکات، توجه داشته باشید. این آشپزخانه‌ها برخلاف آشپزخانه‌های قدیمی، از سمت سالن پذیرایی دید دارند و به همین علت، مرتب چیدن وسایل آشپزخانه در دکوراسیون پذیرایی هم تاثیرگذار است…

Kitchen-Interior-Decor

۱) رنگی که برای کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه اُپن انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که لک‌ها را به سرعت نشان ندهد. کف آشپزخانه هم باید از جنسی باشد که به آسانی تمیز شود. نور‌پردازی خوب و هود مناسبی که بتواند به خوبی هوای آشپزخانه را تهویه کند نیز از ضروریات آشپزخانه‌های اُپن است.

۲) از گذاشتن ظروفی مثل قابلمه‌ها و وسایل برقی در محل‌هایی که از محل استقرار مبلمان قابل دیدن هستند، خودداری کنید. بهتر است قابلمه‌ها و وسایل برقی را درون کابینت‌ها جاسازی کنید.

۳) هر آشپزخانه‌ای ۳ نقطه حیاتی دارد؛ جایگاه مقابل گاز، ظرف شویی و میز کار یا کابینتی که اکثر کار‌ها روی آن انجام می‌شود. وسایل در آشپزخانه اُپن باید به گونه‌ای چیده شود که فضای کافی برای حرکت و کار مقابل این ۳  نقطه وجود داشته باشد. وسایل مورد نیاز هریک از این مناطق را در اطراف‌‌ همان قسمت جاسازی کنید تا مجبور به تحرک زیاد حین انجام کار نباشید. ادویه‌ها، روغن و قابلمه‌ها را نزدیک گاز و بشقاب و لیوان‌ها را کنار ظرف شویی مرتب کنید.

۴) حین انتخاب رنگ پرده یا رنگ کاشی یا کابینت برای آشپزخانه اُپن باید بتوانید بین آن‌ها و سالن پذیرایی هارمونی ایجاد کنید؛ وگرنه، این منطقه ازسوی افرادی که در پذیرایی می‌نشینند، نقطه تمرکز و توجه می‌شود. می‌توانید از پرده‌های حصیری یا کاغذی متحرک روی اُپن استفاده کنید تا در صورت تمایل، مانع از دیده شدن داخل آشپزخانه شوید. برای پرده و کابینت نیز انتخاب رنگ‌های روشن مانع از تمرکز نگاه میهمانان می‌شود.

۵) برای نور‌پردازی آشپزخانه اُپن بهتر است از نورهای مهتابی زیر کابینت برای روشن شدن میز کار استفاده کنید. نصب یک لوس‌تر نیز برای روشن شدن کل فضا مفید است. استفاده از لامپ‌های هالوژن نیز به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید.

۶) لازم نیست کفپوشی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید، با کفپوش پذیرایی، یکی باشد. اگر پذیرایی شما با موکت پوشیده شده، آشپزخانه شما می‌تواند سرامیک باشد. اما اگر کفپوش تمام خانه سرامیک یا پارکت است، می‌توانید آشپزخانه را هم با‌‌ همان کفپوش بپوشانید اما حتما توجه داشته باشید که فرش یا قالیچه‌ای که در آشپزخانه می‌اندازید، به خوبی روی زمین محکم شود تا روی آن لیز نخورید.