دكوراسيون اتاق نشيمن به سبک های مختلف

چند سبك مهم در دكوراسيون اتاق نشيمن

امروزه در طراحي داخلي تعداد بي شماري سبك و شيوه هاي متفاوت براي دكوراسيون اتاق نشيمن وجود دارد كه هر كدام ويژگي ها و تاثيرات خاص خود را دارند. مهم اين است كه سبكي كه شما براي اتاق نشيمن خود انتخاب مي كنيد با روحيات و ويژگي هاي شخصيتي شما سازگار باشد و بتواند احساسي را القا كند كه متناسب با شرايط روحي و شخصيتي شماست.
در اين مطلب به توضيخ ويژگي هاي چند يك از مهم ترين سبك هاي دكوراسيون اتاق نشيمن بپردازيم تا بتوانيم شما را در انتخاب سبك مناسب و مورد علاقه تان ياري كنيم.

دكوراسيون اتاق نشيمن

سبك سنتي دكوراسيون اتاق نشيمن

سبك سنتي يكي از معروف ترين و پر طرفدار ترين و از طرفي اصيل ترين سبك ها در دكوراسيون داخلي و به خصوص در دكوراسيون اتاق نشيمن است. اين سبك جزو معدود سبك هاييست كه گذر زمان آن را تكراري و كسل كننده نمي كند و در هر شرايطي مي تواند ظاهري بسيار شيك و رسمي داشته باشد. عناصري از قبيل اشيا و وسايل سنتي و عتيقه معرف اصلي اين سبك چيدمان هستند. رنگ آميزي در اين سبك از رنگ هاي سنگين و غالبا خنثي تشكيل مي شود. براي مثال تركيب زرشكي و طلايي يكي از مهم ترين تركيبات رنگي در دكوراسيون اتاق نشيمن به سبك سنتي است.
سبك سنتي دكوراسيون اتاق نشيمن
بهترين و زيباترين سبك سنتي زماني در دكوراسيون اتاق نشيمن بوجود مي آيد كه اين سبك در تمام قسمت ها و وسايل موجود در اتاق نشيمن به چشم بخورد و هيچ مورد متضاد و مغايري با اين سبك وجود نداشته باشد.

طراحی اتاق نشیمن به سبک سنتی

سبك مدرن دكوراسيون اتاق نشيمن

در اين سبك رنگ هاي روشن و خطوط صاف متعدد حرف اول را مي زنند. سبك مدرن هم ميتواند رسمي باشد و هم مي تواند غير رسمي و اسپرت باشد. ويژگي اين سبك كاملا به نوع و مدل وسايل و پارچه ها وچيدمان آن ها بستگي دارد. براي مثال در يك اتاق نشيمن مدرن و رسمي تعداد رنگ هاي به كار رفته كمتر است و خطوط منظم تر و واضح تر در طرح هاي موجود در دكوراسيون و خود چيدمان به چشم مي خورند. در حالي كه در چيدمان مدرن غير رسمي تعداد رنگ ها بيشتر است و وسايل و لوازم بكار برده شده بسيار ساده هستند.
سبك مدرن دكوراسيون اتاق نشيمن
سبك روستايي دكوراسيون اتاق نشيمن
در اين سبك تنها ويژگي اي كه بسيار مشهود و محسوس است سادگي و بي آلايشي است. در اين سبك بيشتر از پارچه هايي از جنس شانل و پنبه استفاده مي شود و وسايلي بسيار به ساده ترين حالت ممكن كنار هم چيده مي شوند. چيدماني به سبك روستايي بايد براي افرادي كه وارد آن مي شوند تداعي كننده روستا و طبيعت بكر باشد، از اين رو بايد بيشتر از رنگ هايي كه در طبيعت وجود دارد مثل سبز و قهوه اي و هم چنين عناصر طبيعي از قبيل چوب و سنگ استفاده شود. چنين سبكي احساسي بسيار تسكين دهنده اي را در فضا القا مي كند.
سبك روستايي دكوراسيون اتاق نشيمن
سبك تلفيقي دكوراسيون اتاق نشيمن
در چنين سبكي به نوعي دو يا چند سبك مختلف با هم ادغام مي شوند و از زيباترين ويژگي ها و قسمت هاي هر سبكي در آن استفاده شده است. در حقيقت اين سبك گلچيني از دو  يا چند سبك است.براي مثال از مبلماني مدرن در كنار كفپوش سنگي استفاده مي شود كه هر يك نماينده يك سبك هستند و حالت هاي بي شمار ديگر كه مي تواند با اين سبك بوجود آورد. تنوع اين سبك بسيار زياد است زيرا مي توانيم عناصر مختلف سبك هاي مختلف را به حالت ها متعددي با هم تلفيق كنيم.
سبك تلفيقي دكوراسيون اتاق نشيمن
پیمایش به بالا