ایده های جالب برای دکوراسیون اتاق کودک

اتاق‌ کودکان ‌ برخلاف‌ اتاق‌ پدر و مادر فقط‌ اتاق‌ خواب‌ و استراحت‌ نیست‌ بلکه‌ محل‌ بازی، انجام‌ تکالیف‌ درسی‌ و به‌ طور خلاصه‌ اتاق‌ زندگی‌ است. این‌ اتاق‌ معمولاً مساحت‌ کمتری‌ نسبت‌ به‌ اتاق‌ پدر و مادر یا سایر بزرگترهای‌ خانواده‌ دارد. کوچک‌ بودن‌ اتاق‌ همراه‌ با خرده‌ ریزهای‌ فراوان‌ کودکان‌ و نیز تمایل‌ فطری‌ بچه‌ها به‌ شادی، تمهیدات‌ ویژه‌ای‌ را برای‌ ساماندهی‌ فضای‌ اتاق‌ آنها می‌ طلبد.

bedroomdesignsforgirls01

به‌ این‌ ترتیب‌ فضاهای‌ اختصاصی‌ هر یک‌ از افراد خانواده‌ باید متناسب‌ با سن‌ و سال ، چگونگی‌ فعالیت ها و روحیه‌ افراد آراسته‌ شود تا علاوه‌ بر کارآمد بودن، نیاز فطری‌ شخص‌ به‌ آرامش‌ و زیبایی‌ را نیز برآورده‌ سازد.

بنابراین‌ برای‌ مناسب ‌سازی‌ اتاق‌ کودکان‌ باید علایق‌ و نکات‌ مورد توجه‌ آنها را شناخت‌ و به‌آن‌ (حداقل‌ در اتاق‌ خودشان) احترام‌ گذاشت‌ و از نظرات‌ آنها استفاده‌ کرد.

همه پدر و مادرها می دانند که دکور اتاق کودک روی شخصیت دلبندشان تاثیر بسزایی دارد. دکوراسیون اتاق کودکان، علاوه بر دانش، به مقداری ذوق و سلیقه هم نیاز دارد تا بتوانید همگام با رعایت برخی از ایننکات، اتاقی ایده آل برای کودکانتان مهیا کنید.

اتاق کودک کجا باشد!

با توجه به روحیه ی لطیف کودکان و آسیب پذیری بالای آنان پیشنهاد می کنیم ، بهترین اتاق منزل را برای کودک دلبندتان در نظر بگیرید. در نظر گرفتن اتاقیکه نورگیر نیست و  روشنایی کافی ندارد و یا اتاقی که نزدیک حمام، دستشویی و یا آشپرخانه است ، هرگز به عنوان اتاق کودک توصیه نمی شود.

وسایل اتاق کودک و به خصوص نوزاد متنوع و زیادند. چیدمان آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است تا در عین مرتب بودن، امکان دسترسی به آن‌ها به راحتی وجود داشته باشد.

پرده اتاق کودک چگونه باشد؟

اولین و مهم ترین نکته در مورد دکوراسیون اتاق کودک این است که پرده اتاق کودک، به دلیل رعایت مسایل بهداشتی، باید قابل شست وشو، شاد و متنوع و تهیه شده از الیاف طبیعی باشد. اگر اتاق فرزندتان، پنجره های کوتاه یا نیمه دارد، پرده آن را بلند انتخاب نکنید؛ چون کنجکاوی کودکانه، او را به سوی پرده می کشاند و خطر سقوط چوب پرده وجود دارد.

نور مستقیم و درخشان، گرچه فایده های بسیاری دارد، اما استفاده مداوم و همیشگی آن به شکلی که غیرقابل تنظیم باشد نیز مناسب نیست. برای تلطیف نور خورشید در روز، از پرده های نازکی که نور را از خود عبور داده، اما از تندی آن می کاهند، استفاده کنید.

قرمز، آبی، زرد و هر رنگ شاد دیگری، رنگ کودکان است؛ البته در استفاده از این رنگ ها هم باید اصولی را رعایت کرد. از رنگ قرمز خالص، برای پرده اتاق کودکتان استفاده نکنید؛ چون رنگی تحریک کننده و حساسیت برانگیز است و ممکن است موجب پرخاشگری کودکان و فعالیت بیش از اندازه آن ها شود.

پرده اتاق کودک بهتر است از رنگ آبی با تلفیق زرد یا سبز باشد؛ چون بازتاب این رنگ ها، به خصوص موقع خواب، آرامش خوبی را به مغز کودک شما می رساند. در تلفیق این رنگ ها، به این نکته توجه کنید که بهتر است از رنگ های روشن
استفاده کنید.

جای تخت‌ کجای اتاق باشد؟

تخت نوزاد نباید در معرض مستقیم وسایل گرمایشی و سرمایشی قرار داشته باشد. رسیدن یکباره دمای سرد یا گرم به کودک خواب او را مختل می‌کند. هم‌چنین بهتر است تخت دور از پنجره اتاق قرار گیرد تا سر و صدای بیرون کمتر به کودک برسد. هم‌چنین از نظر قواعد فنگ‌شویی تخت نوزاد را باید جایی قرار دهید که در اتاق توسط کودک دیده شود اما نه اینکه تخت را دقیقا روبروی در قرار دهید. دیده شدن در اتاق به کودک احساس آرامش و امنیت می‌دهد.

پیمایش به بالا