نکات کلیدی در طراحی اتاق نشیمن

هنگامی که تصمیم به انتخاب وسایلی برای خانه گرفته اید از جمله مهمترین مسائلی که باید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ و مدل مناسب، با توجه به کاربرد و جایگاه وسایل در هر گوشه خانه است. مثلاً مبلمان برای اتاق نشیمن با توجه به طرح و مدل مبل نسبت به کوچکی یا بزرگی فضا و تعداد نفرات خانواده انتخاب می شود. علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب و راحت، پرده نیز فاصله ای بین وسایل داخل اتاق و فضای بیرون است که باید رنگ و طرح آن، مناسب با وسایل خانه و رنگ دیوارها باشد. تمام وسایل یک اتاق نشیمن باید به صورتی بسیار راحت و به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر هماهنگی و تناسب، ترجیحاً از رنگ های آرامش بخش و شادی آفرین و متناسب با روحیات و سلیقه افراد خانه باشد.

طراحی اتاق نشیمن

بدین ترتیب با استفاده از طرح های شلوغ با رنگ های هماهنگ، حتی می توان وسایل یک اتاق را با رنگ های هم طیف انتخاب کرد. از جمله عوامل مهم دیگر که در چیدمان اتاق نشیمن مؤثر است نورپردازی است.

یک روش بسیار مناسب برای نورپردازی یک اتاق، استفاده از نورهای غیرمستقیم است که مستقیماً روی صورت افراد و اشیاء سایه های تند ایجاد نکند. بدین ترتیب با استفاده از سایه های ملایم، گرمی و صمیمیت خاص به فضا حاکم می شود.

برای زیباتر شدن و تکمیل نورپردازی در اتاق، می توان علاوه بر لوسترها و لامپ های سقفی از چراغ های کوچک تزئینی برای آذین گوشه و کنار اتاق، با نورهای ملایم استفاده کرد.

اتاق نشیمن

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مكان است؛ بنابر این باید در تعیین دكوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد.برای تزیین اتاق نشیمن راههای مختلفی وجود دارد كه ما در زیر چند مورد آن را ذكر شده:

1- محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلاً می توانید نقطه ای را به عنوان مركز در نظر بگیرید و مبلها را مقابل آن بچیینید ( مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید به جای این كه كاناپه را به دیوار بچسبانید. آن را کمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا یا گلدانی گل قرار دهید.

2- در اتاق نشیمین خود، از رنگ های ملایم استفاده كنید. همان طور كه می دانید، رنگ ها تأثیر مهمی در روحیه افراد دارند؛ پس با توجه به رنگ های استفاده شده، اتاق نشیمن می تواند مكانی دلهره زا، دلپذیر یا آزاردهنده باشد؛ بنابر این با انتخاب رنگ های ملایم و مناسب برای دیوارها، مهمترین اصل برای تعیین دكوراسیون اتاق نشیمن را به انجام رسانده اید. شما دوست دارید كه اتاق نشیمنتان فضایی گرم و دوستانه داشته باشد و باید گفت یكی از رنگ هایی كه این خصوصیات را دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز می توان اتاق نشیمنی زیبا و دلپذیر ساخت.

3- استفاده از آینه برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اتاق نشیمن شما كوچك است، اصلا نگران نباشید؛ زیرا با نصب یك آینه بزرگ بر روی دیوار، می توانید تا حد زیادی فضا را بزرگتر جلوه دهید. البته باید دقت كنید كه سمت مقابل آینه شلوغ نباشد.

4- برای تزیین اتاق نشیمن می توانید از وسایل كوچك و زیبا استفاده كنید. مثلاً در كنار كاناپه میز گرد كوتاهی قرار دهید و روی آن چند جلد مجله یا كتاب بگذارید. همچنین سعی كنید در گوشه و كنار از گلدان های گل استفاده كنید تا فضا نشاط انگیز شود.

5- مجسمه های زیبا، نقش مهمی در آراستگی اتاق نشیمن دارند. گوشه های اتاق و روی میزها بهترین مكان برای قراردادن مجسمه ها هستند. البته چنانچه اتاق نشیمن شما كوچك باشد. بهتراست از مجسمه های كوچك به تعداد كم و یا تنها یك مجسمه بزرگ استفاده كنید. دقت كنید كه این مجسمه ها حتما نباید گرانقیمت باشند.

6- آباژورها و چراغهای رومیزی، از دیگر لوازمی هستند كه در زیبایی محیط تأثیر بسزایی دارند. بهتر است آنها را در گوشه های اتاق و كنار مجسمه ها قرار دهید.

دکوراسیون اتاق نشیمن سال

اتاق نشیمن سال

اتاق پذیرایی جدید

اتاق پذیرایی

طراحی داخلی

مدل های طراحی داخلی 2011

دکوراسیون 2011

مبلمان اتاق نشیمن


پیمایش به بالا