انواع قفل درب ساختمانی – قفل کتابی

در این صفحه انواع قفل درب ساختمانی درج شده است که هم برای درب ورودی و هم درب داخلی و همچنین درب های فلزی مناسب می باشد.

تقریبا داخل همه لنگه های درب یک عدد قفل کتابی متناسب با کارکرد درب نصب می شود که برای هر نوع دربی متفاوت می باشد. قفل درب معمولا دارای دو زبانه عملکردی می باشد که یکی برای باز و بستن لنگه درب استفاده میشود و دیگری برای قفل آن به چهارچوب.

قفل درب عموما طوری طراحی شده اند که برای کلیه لنگه درب های چپ بازشو و راست بازشو قابل نصب می باشد و با تغییر جهت زبانه عملکردی قفل این کار انجام می گیرد و زبانه قفل باتوجه به مورد استفاده لنگه درب در قدرت های متفاوتی ساخته شده است.

برخی از قفل های درب با کلید معمولی اتاقی کار میکند و برخی دیگر که عموما روی درب ورودی و درب اصلی ساختمان نصب می شود با یک قطعه اظافی به نام توپی و سیلندر کار باز و بسته کردن قفل را انجام می دهد این قفل ها مزیت عوض کردن کلید قفل بدون نیاز به تغییر کامل قفل را دارا می باشند.

معمولا درب سرویس بهداشتی از قفل های سیلندر خور که توپی آنها یکطرفه می باشد استفاده می کند ولی برخی دیگر برای ارزان تمام شدن لنگه درب برای استفاده کننده با یک قطعه فلزی شمعی، زبانه درب را باز و بسته می کند.

معمولا درب فلزی مغازه و یا درب ورودی ساختمان که محل نصب قفل از پروفیل با عرض کم استفاده شده و نمیتوان از قفل های کتابی عریض تر استفاده کرد مدل های قفل باریک که امکان نصب سیلندر را دارا می باشند طراحی و تولید شده است که میتوان روی این لنگه درب ها استفاده کرد.

قفل های سه زبانه گاوصندوقی نیز یکی از قفل های مقاوم در برابر فشار و ضربه می باشد که عموما روی درب های ضد سرقت نصب می شود و در انواع مختلف قابل عرضه می باشد.

جهت کسب اطللاعات بیشتر و نحوه تهیه این قفل ها با واحد فروش در ارتباط باشید. در زیر مدل هایی از قفل کلید خور معمولی و سیلندر خور درج شده است که کاربرد های مختلف دارد.

قفل درب سیلندر خور با زبانه تخت
قفل درب سیلندر خور
قفل مغزی خور درب ورودی
قفل توپی خور درب ورودی
قفل درب ضد سرقت سیلندرخور
قفل درب ضد سرقت زبانه دار
انواع قفل درب ساختمانی
قفل درب ورودی ساختمان
قفل و کلید درب کمد و کابینت
قفل درب کمد دو پله
قفل درب کلید خور معمولی
قفل درب چوبی اتاقی
قفل کتابی سیلندر خور
قفل کتابی سیلندر خور
قفل درب ضد سرقت
قفل ضدسرقت سه زبانه
نمونه قفل درب سرویس بهداشتی
قفل درب سرویس بهداشتی
قفل و کلید درب
قفل درب ساختمانی