فضای سبز پشت‌بام خانه

طراحی و اجرای فضای سبز و پوشش گیاهی بر روی بام خانه

مفهوم فضای سبز روی بام

یک بام سبز ، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک ، یا با محیط کشت روینده ، پوشانیده میشود. لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم سبز را مد نظر قرار می دهند، نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتو ولتائیک بکار رود. سبز پوش کردن بام نیازمند گیاهانی است که به دقت انتخاب شده اند تا در برابر محیط خشن و بی روح محیط پشت بام در شرایط کم و بی آبی ،عوامل اقلیمی ، یخ زدگی ، نسیم دریا و خشکی و غیره مقاومت کنند .نوع گیاهان انتخابی بسته به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی مختلف ، متفاوت بوده و بام سبز ، اوج تلفیق اجرا با محیط است

شاید شما هم مثل خیلی از افراد از زندگی ماشینی و دیجیتالی امروزی خسته و متنفر شده اید و برای گذران لحظاتی توام با آرامش به دنبال فضای سبز می گردید. نمی دانیم برای حل این مشکل چه راه کاری در نظر گرفته اید ولی شاید تا بحال این فکر به ذهنتان خطور نکرده باشد که پشت بام یا بالکن خانه و منزل خود را می توانید با ایجاد تغییراتی به فضای سبزی جمع و جور و دوست داشتنی تبدیل کنید.

البته این تغییر آنچنان هم که گفته شده ساده و راحت نیست نیاز به پیش زمینه هایی دارد که قوانین آپارتمان نشینی امروز آنها را نقض و غیر قابل وصول می کنند ولی اگر شما پیش زمینه ها را آماده و مهیا می بینید حتما عکس ها و نمونه مدل هایی که در این بخش قرار داده شده است را مشاهده نمایید مطمئنا در طراحی دکوراسیون سبز و با طراوت شما کمک کننده خواهند بود.

در زیر تصاویری از فضای سبز روی بام درج شده که میتواند الگوی مناسبی برای شما باشد.

گلدان روی پشت بام

درخت روی پشت بام

پوشش گیاهی روی بام

فضای سبز پشت بام

فضای سبز مدرن روی بام

باغ روی بام

باغچه روی بام

فضای سبز در خانه

بامبو روی پشت بام

پوشش گیاهی پشت بام

فضای سبز بام خانه

فضای سبز خانه

گیاهان پشت بام

کاشت درخت در بام

پیمایش به بالا