گرفیک و طرح های جذاب در بیمارستان کودکان

اطلاعات مفید در رابطه با تاثیر گرافیک محیط بیمارستان بر استرس بیمار مخصوص کودکان

این تفکر که ضرورت به کارگیری رنگ، فرم و فضا به عنوان عامل مؤثر در بهبود و مداوای بیماران امری اجتناب ناپذیر است و همچنین توانایی ادراک زیبایی شناسی توسط افراد ( بیمار )، انگیزه ای بوده است که  این مقاله را برای شما کاربران گرامی ارائه نماید. دانشمندان سعی می کنند از کودکان برای تحقیقات خود در زمینه ی رنگ استفاده کنند، زیرا کودکان تحت تأثیر آموخته های خود قرار ندارند و این مسئله موجب به حداقل رساندن عوامل بیرونی است. به دلیل حساسیت موضوع، طراح گرافیک محیطی باید زمینه ی مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد رنگ و فرهنگ، روانشناسی رنگ ها و درک فضایی از رنگ داشته باشد، تا به نتایج مفیدی در کاربرد رنگ و فرم و ابعاد در فضای طراحی برسد.

سی تی اسکن با طرح گرافیکی کودکان

گرافیک محیطی در یک محیط باید میان زیبایی و عملکرد ارتباط برقرار کرد. طراحی محیطی برای زیبا کردن محیط بصری، آگاه کردن، ارتباط برقرار نمودن و غیره به عنوان یک اهرم پرقدرت نقش ایفا می کند. طراحی محیطی برای انواع محیط ها مانند رستوران ها، پارک ها، مجتمع های اداری و فرهنگی و تجاری، باغ وحش ها و بیمارستان ها کاربرد دارد. « پیکتوگرام» ها یا علائم تصویری، سیستم های هدایت بصری، طراحی بدنه ی ساختمان ها و فروشگاه ها و حتی وسائل نقلیه، بیلبوردها و نقاشی های بزرگ دیواری و غیره، جزء تقسیم بندی های گرافیک محیطی محسوب می شود.

آزمایشگاه کودکان جذاب

گرافیک محیطی بیمارستان ویژه ی کودکان

شناخت ویژگی های روحی و روانی کودکان در گروه های مختلف سنی، از طریق شناخت خط و رنگ، فضا و فرم، به طراح کمک می کند تا با روحیات آنان آشنا شده و به برقراری ارتباط با این مخاطبان و به وجود آوردن فضایی مناسب برای آن ها کوشش کند. در گرافیک محیطی، برای ایجاد ارتباط بصری با مخاطبان، طراح گرافیک باید پیام رسان باشد؛ پیامی هدف دار درجهت شناساندن محیط. اما پیام و کاربردی بودن آن یکی از ابعاد قضیه است. از ابعاد دیگر آن جنبه ی زیبایی شناسانه و کوشش برای زیبایی و مطلوب کردن محیط است. پس فرم های گرافیکی علاوه بر انتقال پیام به بیننده که با علائم و سمبل
ها مطرح می گردد، می تواند در قالبی دیگر نیز، تزئین و زیبایی و بعد عاطفی و روانی محیط را دگرگون کرده و آن را برای مخاطبان دل نشین کند.

در زیر تعدادی تصویر در رابطه با استفاده از کارتون و گرافیک برای ملایم تر کردن فضای بیمارستان برای کودکان درج شده است.

در صورت علاقمند بودن به مطالعه بیشتر در ایران رابطه این لینک را از دست ندهید.

عکس برداری مغزی از کودکان

محیط بیمارستان جذاب برای کودکان

عکس گرافیکی روی دیوار در بیمارستان کودکان

عکس برداری مغزی از کودکان

CT scan کودکان

تصویر کارتونی ببر در بیمارستان کودکان

پیمایش به بالا