تکنولوژی جالب پنجره های تمام شیشه

علاقه ما به زندگی در فضایی که غرق در نور باشد را میتوان در استفاده از پنجره های چشم گیری که از کف تا سقف اتاق کشیده شده اند و خانه هایی شیشه ای با پنجره هایی 360 درجه دید، علاقه ای برآمده از نیاز ابتدایی انسان که برای پاسخ به آن از راه حل های مدرن استفاده شده است. تا کنون نمونه های مختلفی از اتصال فضای داخلی به بیرونی دیده ایم. ولی اینبار میخواهیم سیستم نوآورانه پنجره ای را بهشما معرفی کنیم که پیشنهاد < است و این موضوع را تا حد کمال پیش برده است. در این سیستم جدید که بخشی از مجموعه ویتروسکا تی اچ پلاس Vitrosca TH+ محسوب می شود. هر یک از پانل ها بصورت مستقل در گوشه ها حرکت میکنند. چارچوب و سازه سیستم نیز به شکلی هوشمندانه طراحی شده اند تا از نظر پنهان باشند. بدین ترتیب تصویری پانوراما و یکپارچه از منظر بیرون در اختیار بیننده گذاشه می شود. شرکت ویتروسکا که بیست سال پیش در سویس و به دست اریک جورایEric Joray تاسیس شد. به دنبال خلق سازه های ساختمانی شیشه ای متحرک و بزرگ بود که بعنوان پایه پنجره عمل کرده و با استفاده از آنها نیاز به استفاده از قاب کاهش پیدا می کند. پانل دیواری شیشه ای ریلی

سیستم نو آورانه پنجره قابل چرخش در گوشه Tunable Corner window system دارای ریل های پنهانی است که روی زمین مثل زه کشی عمل میکنند. این سیستم نامرئی درب و پنجره با ضرب انگشت به حرکت در می آید و فضای داخل را به بیرون متصل میکند. سادگی و پیچیدگی بکار رفته در این سیستم نتیجه تلاش معماران مشهور جهان است و وقتی این تکنولوژی که هم اکنون در مرحله ثبت اختراع است به خانه های مدرن ما وارد شود بدون شک باعث ایجاد تغییر در شویه زندگیمان خواهد شد.

این سیستم از پنجره های بدون قاب که در یاتزر Yatzer دیده می شود به شکلی طراحی شده است که بیشترین دید ممکن را در اختیار بیننده بگذارد و با فضایی که در آن بکار گرفته می شود ترکیبی بی نقص داشته باشد این پانل های یکپارچه با عملکرد مناسب خود در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاومت نشان می دهندو در اندازه هایی تا 18 متر مربع
3*6 وجود دارند.

سرزمین خلاقیت جایی است که نور و تکنولوژی در آن به هم می رسند. حالا به آنچه شرکت ویتروسکا در مورد این سیستم نوآورانه و صرفه جویانه در مصرف انرژی می گوید توجه کنیم: “هر پنل بصورت مستقل از دیگر پنل ها حرکت میکند. هنگام برداشتن پنل ها از سر راه میتوان در کناره دیواری در یکسوی ساختمان آنها را پنهان کرد یا در جایی مخصوص چند عدد از آنها را کنار هم گذاشت. محل باز کردن پنجره میتواند کنار، گوشه یا وسط آن باشد.”

نمونه کار پنجره سراسر شیشه ای

این ام به معماران اجازه میدهد منفذی بسیار بزرگ به بیرون طراحی کنند ، با این کار امکان قرار دادن پنل ها در جاهای مختلف بیشتر می شود و در نتیجه میتوان پنجره و در را از نقاط مختلف اتاق باز کرد. نیز پنل های آزاد و مستقل در تمامی گوشه ها حرکت میکنند و به شما اجازه می دهند آنها را بطور کامل از منفذی که میخواهید به بیرون باز کنید دور کنید و بیشترین نمای ممکن را در اختیار داشته باشید.

یکی دیگر از خصوصیات این محصول استفاده از نوعی سیستم ریلی نامرئی است که باعث شده است کف زمین تنها شیاری 10 میلیمتری دیده شود.

پیمایش به بالا