آشپزخانه محیط کار خانم های خانه دار

آشپزخانه محیط کار خانم های خانه دار می باشد، نکاتی
مفید در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه

 

طراحى دكوراسیون آشپزخانه دریایى است كه با فرصت هاى بسیارى براى خلاقیت پرشده است.

در آشپزخانه عناصر و اجزاى بسیارى موجود است.

با صرف مقدارى وقت و هزینه مى توان تغییراتى جالب و متنوع همگام با فصلى كه در آستانه آن هستیم، داد.

سمت مهم دكوراسیون داخلى آشپزخانه را كابینت آن تشكیل مى دهد توجه به انتخاب كابینت در ابتداى مبله كردن منزل بسیار حایزاهمیت است ، زیرا كابینت داراى انواع و اقسام متنوعى است و هزینه هاى متفاوتى را براى ساكنان خانه دارد. اما به هر حال پس از مدتى شما از دكوراسیون آشپزخانه خود خسته مى شوید.

دکوراسیون آشپزخانه

اگر بخواهید تنوعى در آشپزخانه خود بدهید و هزینه زیادى را متحمل نشوید مى توان تغییرى روى كابینت ها اعمال كرد، بسته به جنس كابینت خود، مى توانید آنها را رنگ كنید،به این نکته نیز توجه داشته باشید که تغییر رنگ برخى از كابینت ها
به عهده كارخانه سازنده است.

اما در هر صورت هزینه رنگ كردن كابینت بسیار كمتر از تعویض آن مى باشد. در مورد انتخاب رنگ كابینت، رنگ داخل و طبقات نیز بسیار در تغییر حال و هواى دكوراسیون آشپزخانه تأثیر دارد.

رنگهاى مناسب كه در این فصل مى توانید آنها را به كارببرید و از لحاظ روانشناسى احساس بهترى داشته باشید، رنگ هایى هستند كه در طبیعت و درختان مى بینید.

البته باتوجه به سلیقه خود و در نظر داشتن رنگ كلى مبلمان آشپزخانه و منزل خود مى توانید از طیف وسیع رنگ هاى موجود، رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

ازسوى دیگر دقت در جزئیات دكوراسیون داخلى آشپزخانه، مى تواند براى تغییرى جالب و جذاب ولى بسیار كم هزینه بسیار شما را یارى رساند. بطور مثال با تعویض دستگیره هاى كابینت ها مى توان تغییرى در نماى كابینت ها و در كل در دكوراسیون آشپزخانه ایجاد كرد.

کابینت آشپزخانه

البته دستگیره اى كه انتخاب مى كنید مى تواند از جنسهاى مختلفى مانند كریستال، فولاد آبدیده، برنج و… باشد. لولاى درهاى كابینت هم در چهره آن و هم در كاربرى آن تأثیر دارد.

انتخاب اجزاى كابینت در كل تأثیر بسزایى در دكوراسیون آشپزخانه شما و حال و هوایى كه باتوجه به فصل مى خواهید، مى گذارند.

باتوجه به اینكه آشپزخانه داراى عناصر و اجزاى بسیارى است، تنوعى كه مى توان در آن ایجاد كرد هم بسیار متنوع است و با كمى دقت و حوصله مى توان تغییراتى زیبا و جذاب هماهنگ با فصل زیباى پاییز در دكور آشپزخانه كه كابینت بخشى از آن است، ایجاد كرد.

همانطور كه مطلع هستید صنعت لوازم خانگی در چند دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری در راه تحقق همه تصورات ذهنی بشر دربر داشته كه آشپزخانه نیز از این مستثنی نبوده. در حقیقت آشپزخانه دفتر كار خانم های خانه دار محسوب می شود و به همین دلیل هم هست كه اغلب آنها ها تمایل دارند كه مكان را به زیباترین شكل ممكن دربیاورند. اجازه دهید با یك مثال بیشتر توضیح دهیم.

نورگیری در آشپزخانه

كاربرد یك كلاه آفتابگیر چیست؟

كاملاً مشخص است: اجازه نمی دهد كه نور خورشید مستقیماً به صورت و سر شما بتاید؛ اما یك لحظه صبر كنید… تعداد بسیار زیادی از افراد هستند كه در فضاهای رو بسته باز هم از كلاه استفاده می كنند در صورتیكه در معرض هیچ نور آزار دهنده ای نیز قرار ندارند! بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم كه كلاه آفتابگیر مورد استفاده دیگری هم دارد: احساس مد و به روز بودن را در مصرف كننده بیدار می كند. از یك سو این كلاه دارای نقاب خاصی می باشد كه از مستقیم آفتاب به چشم ها جلوگیری بعمل می آورد، و از سوی دیگر حس زیبایی و خوش تیپی را بر می انگیزد. این امر تا جایی پیش می رود كه حتی برخی از تیم های ورزشی برای تبلیغات آرم ورزشگاه خود را روی كلاه های نقابدار چاپ كرده و در اختیار هواداران خود قرار می دهند. بنابراین شركت های تولید كننده كلاه می بایست همه ی این موارد را در طراحی یك كلاه در نظر بگیرند.

اما ارتباط مثال فوق با آشپزخانه آرمانی ما چیست؟ همانطور كه می دانید آشپزخانه قلب هر خانه ای محسوب می شود و نه تنها باید از نظر كاربردی بازده بالایی داشته باشد بلكه نیكوست كه بجهت زیباشناختی، نظرخانم خانه را نیز تامین كند. به این
منظور می بایست 4 گام اساسی برداشته شود:

طراحی حرفه ای دکوراسیون

سلیقه فردی

كیفیت نصب كارشناسانه

اکیپ اجرایی

آشپزخانه اوپن

بد نیست خانم ها یاد بگیرید كه چگونه می توانند ایده های ذهنی خود را در آشپزخانه اعمال كنند. طرز چیدمان وسایل هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وسایل آشپزخانه طوری باید قرار بگیرند كه در وهله اول كار كردن با آنها راحت باشد و
بعد زیبا به نظر برسند و تعادل در محیط حفظ شود. به هر حال نباید فراموش كرد كه چیدمان آشپزخانه هر خانمی با خصوصیات اخلاقی او هماهنگ است.

ایده شما برای تغییر دكوراسیون آشپزخانه تان هر چه كه باشد، هدف این است كه قلب خانه تان را منحصراً مطابق طبع و سلیقه تان در تغییر شكل دهید. به این منظور ابتدا مكان مناسب برای قرار دادن سه وسیله اصلی آشپزخانه یعنی: گاز، یخچال، و ماشین لباسشویی را پیدا كنید و سپس به ادامه كار بپردازید. برخی از خانواده ها وعده های غذایی را در آشپزخانه سرو می كنند بنابراین اگر ساكنان خانه شما هم جزء این گروه هستند باید حتی الامكان فضای آشپزخانه را به محیطی آرام بخش و دوستانه تبدیل كنید تا همه افراد از قرار گرفتن در آن لذت ببرند.

کابینت و طراحی داخلی آشپزخانه

آشپزخانه و دکوراسیون داخلی

پیمایش به بالا